Οδηγούμε τις Maserati Ghibli Diesel & Ghibli S Q4…

Mission Impossible!

Η συμπλήρωση ενός αιώνα ζωής για μια αυτοκινητοβιομηχανία (πόσο μάλλον για τη συγκεκριμένη, με την τρίαινα να δεσπόζει) δεν είναι απλά μια ευκαιρία για εορτασμούς. Είναι κάτι σαφώς σοβαρότερο και μεγαλύτερο, αφού για την ίδια την εταιρεία αποτελεί την επιβράβευση της προσπάθειας, ενώ για όλους εμάς -τους λάτρες της αυτοκίνησης- αποτελεί μία σπάνια ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την εξελικτική της πορεία μέχρι σήμερα.

Maserati Ghibli AutoMoto 34

Για εμάς τώρα εδώ στο περιοδικό, η ιδέα της παρακολούθησης αυτής γεννήθηκε κατά τον εορτασμό των 100 χρόνων της ιταλικής φίρμας. Βέβαια για την υλοποίηση μιας ιδέας απαιτούνται διάφορες διαδικασίες τόσο χρονοβόρες, όσο και πολύπλοκες. Ωστόσο, στη δική μας περίπτωση η αρχική μας ιδέα βρήκε τρόπο να γίνει πραγματικότητα όταν μια ξεχωριστή πρόσκληση της ίδιας της εταιρείας κατέφθασε στο περιοδικό.

Μια πρόσκληση αποκαλυπτική, ξεχωριστή και άκρως ιδιαίτερη. Αποκαλυπτική γιατί θα μας έδινε τη δυνατότητα να ενημερωθούμε άμεσα για όλη τη δύσκολη σταδιοδρομία της εταιρείας (βλέπετε στο πέρασμα των 100 αυτών ετών η Maserati ταλαιπωρήθηκε πολλές φορές από πολλά οικονομικά προβλήματα), ξεχωριστή καθώς στη συγκεκριμένη αποστολή ήταν καλεσμένοι μόνο οι «εκλεκτοί» του ειδικού τύπου της χώρας μας (θυμίζοντάς μας την δεκαετία του ’80, τότε που στην κάθε δημοσιογραφική αποστολή οι προσκεκλημένοι δεν ξεπερνούσαν σε αριθμό τα δάχτυλα της μιας παλάμης!) και άκρως ιδιαίτερη γιατί θα περιελάμβανε την οδήγηση της νέας Ghibli (σε δύο μάλιστα εκδόσεις), όσο και την επίσκεψη μας στο νέο εργοστάσιο της εταιρείας, στο Γκρουγκλιάσκο που βρίσκεται δυτικά του Τορίνο.

Maserati Ghibli AutoMoto 1

AGENT: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ

MISSION: MASERATI GHIBLI

SUBJECT: ARRIVAL IN MILAN

Έτσι λοιπόν, αφού ξεπεράσαμε την ενδιάμεση στάση μας στο αεροδρόμιο των Αθηνών, ξεκινήσαμε την κάθοδό μας προς το αεροδρόμιο Μαλπένσα του Μιλάνου. Εκεί μας περίμεναν οι άκρως φιλόξενοι άνθρωποι της ιταλικής εταιρείας και μας ενημέρωσαν για το πως έχει το πρόγραμμα.

«Θα ξεκινήσουμε λοιπόν σήμερα με την ξενάγησή σας στο εργοστάσιό μας στο Γκρουγκλιάσκο και στη συνέχεια θα παραλάβετε δύο αυτοκίνητά μας από το προαύλιο του εργοστασίου, μία Ghibli Diesel και μία Ghibli S Q4, με τις οποίες θα μετακινηθείτε σε επιλεγμένες ιταλικές διαδρομές μέχρι να κατευθυνθείτε στο ξενοδοχείο. Αύριο, θα έχετε όλη την ημέρα για να πραγματοποιήσετε τις δοκιμές σας και να βγάλετε τα συμπεράσματά σας».

Όπως και έγινε! Αφού πραγματοποιήσαμε την ξενάγηση μας στο νέο και υπερσύγχρονο εργοστάσιο στο Γκρουγκλιάσκο, προχωράμε στον προαύλιο χώρο του εργοστασίου και εκεί μας περιμένει η αστραφτερή, ασημένια Ghibli Diesel και δίπλα της η αγριεμένη μπλε S Q4.

Maserati Ghibli AutoMoto 55

Αντικρίζοντας τις δύο αυτές καλλονές είναι εμφανή από την πρώτη κιόλας στιγμή τα σχεδιαστικά στοιχεία που υιοθετούνται από την μεγάλη αδερφή, την Quattroporte. Ωστόσο, στην περίπτωση της Ghibli, η σχεδιαστική ομάδα της ιταλικής εταιρείας φαίνεται πως διατήρησε στο παρουσιαστικό της όλο το κύρος της Quattroporte αλλά πρόσθεσε και τις απαραίτητες πινελιές ώστε το νέο σεντάν της να χαρακτηρίζεται από ένα πιο κουπέ προφίλ και να εμφανίζει πλέον ένα δυναμικό προσωπείο.

Maserati Ghibli AutoMoto 26

Επιπλέον, θα πρέπει να σημειώσουμε πως εκτός από αυτά τα σχεδιαστικά στοιχεία, η Ghibli μοιράζεται και κάποια από τα βασικά στοιχεία της αρχιτεκτονικής της Quattroporte, όπως το πλαίσιο, τους κινητήρες, τις αναρτήσεις και την τεχνολογία LED στα φωτιστικά σώματα, ενώ ταυτόχρονα είναι 50 κιλά ελαφρύτερη και 291 χλστ. μικρότερη σε μήκος από αυτήν.

Maserati Ghibli AutoMoto 29

PROGRESS… 25%

SUBJECT: LUXURY INTERIOR

Εισχωρώντας στα ενδότερα, η εικόνα διαφοροποιείται, αφού η Ghibli δείχνει να δανείστηκε ελάχιστα στοιχεία από την Quattroporte.

Maserati Ghibli AutoMoto 16

Μοιράζεται όμως το σημαντικότερο που είναι η πολυτέλεια. Βλέπετε, η δουλειά που έκαναν οι Ιταλοί είναι καταπληκτική και τόσο το μοντέρνο ντιζάιν, με τις αλουμινένιες λεπτομέρειες και την επένδυση ξύλου, όσο και τα εξαιρετικά δερμάτινα καθίσματα με τις πανέμορφες ραφές τους, καταφέρνουν να εκτοξεύουν την ποιότητα σε άλλο επίπεδο, την ώρα μάλιστα που εσύ νιώθεις μέλος της υψηλής κοινωνίας…

Maserati Ghibli AutoMoto 22

Αυτό όμως που κάνει την Ghibli να ξεχωρίζει αισθητά από την Quattroporte, είναι ο σπορτίφ και νεανικός χαρακτήρας που εμφανίζει στο εσωτερικό της, χάρη στις λεπτομέρειες από αλουμίνιο, στους διακόπτες για τη ρύθμιση της ανάρτησης και της απόδοσης του ήχου του κινητήρα(!) στην κονσόλα, στα μεγάλα αλουμινένια paddles πίσω από το τιμόνι και φυσικά στα μπλε όργανα με την ψηφιακή οθόνη στο κέντρο τους και το ταχύμετρο που σταματάει στα 310 χλμ./ώρα!

Maserati Ghibli AutoMoto 19

PROGRESS… 50%

SUBJECT: TURIN – GENOA – MILAN

Αφού λοιπόν ξεπεράσαμε το στάδιο του ενθουσιασμού μας από την παρατήρηση των δύο καλλονών, έφτασε η ώρα να καθίσουμε στο κάθισμα του οδηγού…

Maserati Ghibli AutoMoto 17

Ο χρόνος συγκεκριμένος (δύο μέρες) όπως και οι διαδρομές που θα έπρεπε να διανύσουμε μαζί τους. Έτσι λοιπόν, θα έπρεπε και εμείς με τη σειρά μας να κάνουμε τον απαραίτητο διαχωρισμό στη συνολική διαδρομή ώστε να μπορέσουμε να ανακαλύψουμε τις αρετές τους στα ανάλογα τερέν.

Maserati Ghibli AutoMoto 10

Για το λόγο αυτό, προτρέχουμε στις ανάλογες ερωτήσεις στους ανθρώπους της τεχνικής υποστήριξης που είχαμε μαζί μας για να ενημερωθούμε για τα τμήματα που θα μετακινηθούμε στους ιταλικούς αυτοκινητόδρομους και για τα τμήματα των ορεινών επαρχιακών δρόμων που περιλαμβάνει το πρόγραμμα, καθώς οι άνθρωποι της ιταλικής εταιρείας είχαν φροντίσει να μπορέσουμε να συμβιώσουμε μαζί τους σε όλα τα είδη δρόμων ώστε να μπορέσουμε να έχουμε ολοκληρωτικά συμπεράσματα για τα δημιουργήματά τους.

Maserati Ghibli AutoMoto 53

«Την πρώτη, σημερινή ημέρα θα οδηγήσετε κατά βάση σε ανοιχτούς αυτοκινητόδρομους μέχρι το ξενοδοχείο σας και την αυριανή ημέρα θα έχετε τη δυνατότητα να οδηγήσετε στα επαρχιακά κομμάτια ανάμεσα στο Τορίνο και στη Γένοβα, ενώ θα καταλήξετε στο Μιλάνο».

Ο λόγος αυτός των ανθρώπων της ιταλικής εταιρείας, παρόλο που ακούστηκε στα αγγλικά μεταφράστηκε απευθείας στη σκέψη μας σε ένα μοναδικό συμπέρασμα. Αυτό που μας πρόσταζε ήταν να ξεκινήσουμε με την ασημένια πετρελαιοκίνητη έκδοση, πρώτον για να μπορέσουμε να την απολαύσουμε στους αυτοκινητόδρομους και δεύτερον για να αφήσουμε τα ορεινά κομμάτια με τα στροφιλίκια στην πιο σκληροπυρηνική έκδοση, αυτή με την κωδική ονομασία S Q4 και τους 410 ίππους.

Maserati Ghibli AutoMoto 13

Έτσι, χωρίς να χάνουμε τον πολύτιμο χρόνο μας βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της ασημένιας Ghibli να διανύουμε τα πρώτα μας χιλιόμετρα στην αουτοστράντα.

Εκεί, η Ghibli ντίζελ αποκαλύπτει τον καθαρό GT χαρακτήρα της, αφού καταφέρνει να κάνει την μετακίνησή της αθόρυβη ακόμα και πάνω από τα 200 χλμ./ώρα, ενώ ανά πάσα ώρα και στιγμή σου δίνει τη δυνατότητα να προσπεράσεις οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα σου.

Βλέπετε δεν είναι τόσο οι 275 ίπποι που είναι διαθέσιμοι στις 4000 σ.α.λ., όσο η εξωπραγματική ροπή των 60 (!) ολόκληρων κιλών που έχεις στην κατοχή σου από τις μόλις 2000 σ.α.λ. και σε κάνουν να ξεχνάς εντελώς τον επιλογέα ταχυτήτων του 8τάχυτου κιβωτίου, αφού με οποιαδήποτε σχέση και αν έχει επιλέξει το κιβώτιο (ή εσύ) η Ghibli επιταχύνει με τον ίδιο τρόπο.

Maserati Ghibli AutoMoto 37

Εκείνο όμως που πραγματικά είναι αξιοθαύμαστο, είναι ο ήχος του πετρελαιοκινητήρα που, όχι μόνο δε θυμίζει αντίστοιχο κινητήρα με ότι αυτό συνεπάγεται (ήχος, κραδασμούς και τραχύτητα), αλλά κατόπιν δικής σου εντολής μέσω ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, μεταλλάσσεται και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από έναν V6 βενζινοκινητήρα, χαρίζοντας σου ταυτόχρονα ένα ιδιαίτερο ηχόχρωμα. Με αυτή λοιπόν τη μελωδία βρεθήκαμε και εμείς, πριν καλά-καλά το καταλάβουμε, στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου σκεπτόμενοι πως αυτό είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για να διανύσεις όλη την Ευρώπη και γιατί όχι και όλον τον κόσμο…

Maserati Ghibli AutoMoto 15

Μια άλλη όμως μελωδία δεν πρόλαβε να φτάσει στα αυτιά μας, αυτή του ξυπνητηριού, καθώς η ανυπομονησία μας για το ξημέρωμα δυστυχώς δεν μπορεί να περιγραφεί μέσα από αυτές τις λίγες σειρές. Βλέπετε, η σκέψη και μόνο ότι μόλις ξημερώσει σε περιμένει η πιο σκληροπυρηνική έκδοση του μοντέλου με την τετρακίνηση και το «καλό» μπλε χρώμα είναι ικανή από μόνη της να σε ξεσηκώσει.

Maserati Ghibli AutoMoto 28

Όπως και έγινε! Αναμένοντας λοιπόν το ξημέρωμα ήρθαν και οι πρώτες απορίες μας για το πόσο διαφορετική ή πόσο καλύτερη μπορεί να είναι η συγκεκριμένη Ghibli.

Και όμως είναι! Από την πρώτη κιόλας στιγμή που πιέζεις το start engine ο ήχος (που θυμίζει έντονα V8) σε προδιαθέτει για το τι αυτοκίνητο πρόκειται να οδηγήσεις.

Maserati Ghibli AutoMoto 11

Στα δε ιταλικά επαρχιακά τμήματα τώρα, όπου είχαμε την δυνατότητα να την απολαύσουμε, η S Q4 δείχνει από την αρχή τις προθέσεις της.

Maserati Ghibli AutoMoto 4

Καταφέρνει και κρύβει με μαγικό τρόπο τόσο τις διαστάσεις, όσο και το βάρος της, ενώ χάρη στο εξαιρετικά ταχύτατο 8άρι κιβώτιο της ZF με τις αστραπιαίες αλλαγές, στη θηριώδη δύναμη του V6, στη βαριά αίσθηση του υδραυλικού τιμονιού, στη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης και κυρίως χάρη στην κίνηση η οποία μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός συνεκτικού συμπλέκτη, καταφέρνει κυριολεκτικά να καταπίνει τη μία στροφή μετά την άλλη, την ώρα που εσύ αναζητάς ακόμα να μάθεις τα όρια σου και νιώθεις εθισμένος με τον εξαιρετικό ήχο του κινητήρα και των διπλών εξατμίσεων…

Maserati Ghibli AutoMoto 40

PROGRESS… 75%

SUBJECT: THE DREAM NEVER DIES

«The dream never dies» ή «To όνειρο δεν πεθαίνει ποτέ» στη δική μας γλώσσα, τραγούδησαν οι Cooper Brothers το 1978 σε μια από τις ροκ συναυλίες τους.

Αυτό μας απέδειξε και η ιστορία της εταιρείας με σύμβολο την τρίαινα, η οποία όχι μόνο δεν πέθανε ποτέ, παρόλες τις οικονομικές δυσκολίες που πέρασε στο πέρασμα των ετών, αλλά κατάφερε να ξεπεράσει και την πρώτη εκατονταετία ζωής και να παρουσιάζεται πλέον πιο δυνατή από ποτέ.

Maserati Ghibli AutoMoto 32

Ας μην ξεχνάμε ότι προς τα τέλη του έτους θα παρουσιάσει -χωρίς μάλιστα πολλές τροποποιήσεις- την Alfieri που κέρδισε τον τίτλο του καλύτερου concept car της χρονιάς 2014 στην έκθεση της Γενεύης, ενώ ήδη έχει κάνει την εμφάνισή του και το πολυαναμενόμενο SUV της εταιρείας, το Levante και προς το 2018 θα ακολουθήσει και η αντικατάσταση της GranTurismo. Έτσι λοιπόν η Maserati, όχι μόνο κατάφερε να ξεπεράσει τα οποιαδήποτε προβλήματα που συνάντησε και να πετύχει την αποστολή της, αλλά κατάφερε να ανοίξει και τον δρόμο για ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον.

Maserati Ghibli AutoMoto 3

Όσο για εμάς τώρα εδώ στο περιοδικό δεν έχουμε παρά να περιμένουμε τις εξελίξεις αυτές και μέχρι τότε να ονειρευόμαστε τις ημέρες που θα μας ξαναδοθεί η ευκαιρία να οδηγήσουμε στις ξεχωριστές και ιδιαίτερες ιταλικές διαδρομές… Εξάλλου… «The dream never dies»…

PROGRESS COMPLETED… 100%

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: MARIO CHIARAPPA (MASERATI)

Maserati Ghibli AutoMoto 43

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                           3.0D                                              3.0T

Καύσιμο                             Πετρέλαιο                                       Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)               2.987                                           2.997

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)     275/4000                                      410/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)   600/2000-2600                             550/1500-5000

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                   Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                               Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                     Στους πίσω τροχούς                     Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                   Αυτόματο 8 σχέσεων                     Αυτόματο 8 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)              4971x1945x1461

Μεταξόνιο(χλστ.)                 2998                                               2998

Βάρος(κιλά)                         1835                                               1870

Χώρος αποσκευών(λίτρα)     500                                                500

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)           6,3                                                 4,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)   250                                                 285

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή       5,9                                                 10,5

Εκπομπή CO2                       158                                                 242

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                   Δ.Α                                                  Δ.Α

Πηγή: automoto.com.gr