Formula 1: Πλήθος αλλαγών στους κανονισμούς για το 2019

Το χρονοδιάγραμμα των αγώνων της Formula 1 για το 2019, καθώς και πλήθος αλλαγών στους κανονισμούς, ενέκρινε επίσημα το Συμβούλιο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) στις αρχές του περασμένου Οκτωβρίου.

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι, επικυρώθηκε και το πρόγραμμα των 21 γύρων του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2019, το οποίο είχε  αρχικά  γνωστοποιηθεί, τον περασμένο Αύγουστο, από την ιδιοκτήτρια εταιρεία της F1, Liberty Media.

Σύμφωνα λοιπόν με το επίσημο πρόγραμμα της F1 για το 2019, το πρωτάθλημα θα ξεκινήσει από την Αυστραλία στις 17 Μαρτίου και θα τελειώσει με το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι την 1η Δεκεμβρίου.

Εκτός από το νέο χρονοδιάγραμμα, το Συμβούλιο της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου ενέκρινε παράλληλα και μια σειρά αλλαγών στους κανόνες της F1 για το 2019, οι οποίες περιλαμβάνουν:

– Τον καθορισμό ελάχιστου βάρους οδηγού, το οποίο αναμένεται να είναι τα 80 κιλά. Στην περίπτωση που ένας οδηγός ζυγίζει λιγότερο, η ομάδα θα χρησιμοποιεί έρμα – το οποίο θα τοποθετεί δίπλα στο κάθισμα του οδηγού – ώστε να φτάσει το απαιτούμενο βάρος. Συνεπώς, δεν θα υφίσταται πλεονέκτημα χαμηλού βάρους για ένα ελαφρύτερο οδηγό ή μειονέκτημα υψηλού βάρους για έναν βαρύτερο οδηγό σε σχέση με τους αντιπάλους του.

– Την αύξηση της χωρητικότητας του ντεπόζιτου καυσίμου από τα 105 στα 110 κιλά. Αυτό θα επιτρέψει στους οδηγούς να χρησιμοποιούν τον κινητήρα σε πλήρη ισχύ ανά πάσα στιγμή.

– Τον υποχρεωτικό εξοπλισμό των οδηγών της F1 με βιομετρικά γάντια που θα μεταδίδουν στο ιατρικό τιμ της πίστας ζωτικές πληροφορίες σχετικές με την υγεία τους. Τα συγκεκριμένα γάντια αναπτύχθηκαν από το Τμήμα Ασφάλειας της FIA και διαθέτουν ενσωματωμένο αισθητήρα ο οποίος μπορεί να παρακολουθεί τον παλμό του οδηγού και την ποσότητα του οξυγόνου στο αίμα πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια σύγκρουση.

Άλλοι κανόνες περιλαμβάνουν:

– Τοποθέτηση του καθρέφτη σε διαφορετική θέση, καθώς και την ανύψωση του οπίσθιου φτερού προκειμένου να βελτιωθεί η ορατότητα του οδηγού.

– Αλλαγή θέσης και για τις ενσωματωμένες στο σκάφος κάμερες, σε μια προσπάθεια βελτίωσης των εικόνων από το Halo που μεταδίδονται τηλεοπτικά στους θεατές.

– Εγκατάσταση φωτιστικών σωμάτων ομίχλης στο οπίσθιο φτερό ώστε να διακρίνονται καλύτερα τα αυτοκίνητα σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.

– Μικρές τροποποιήσεις στο αεροδυναμικό κάλυμμα του Halo, οι οποίες θα βοηθήσουν στον πιο εύκολο απεγκλωβισμό των οδηγών σε περίπτωση ατυχήματος.

– Τον περιορισμό των οδηγών για προσπέραση αυστηρά μετά την έξοδο του safety-car από την πίστα και μόνο εφόσον έχουν περάσει από τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού.

– Τη μετάθεση της ευθύνης του εξονυχιστικού ελέγχου των αυτοκινήτων στις ομάδες, οι οποίες θα πρέπει επίσης να δηλώνουν ότι τα αυτοκίνητά τους συμμορφώνονται με όλους τους κανονισμούς ασφαλείας.

– Την τοποθέτηση ενός φωτεινού καρό πάνελ παράλληλα με το παραδοσιακό ασπρόμαυρο καρό πανό στη γραμμή του τερματισμού.

Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, ο κορυφαίος πιλότος της Μερσεντές Λιούις Χάμιλτον βάζει στόχο να ξεπεράσει τον θρύλο της F1 Μίκαελ Σουμάχερ, έχοντας μόλις κερδίσει το πρωτάθλημα των οδηγών για πέμπτη φορά.
Χάρη στα συνεχόμενα ρεκόρ που έχει σημειώσει στην καριέρα του, τα οποία περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, τις περισσότερες νίκες μέσα σε μια σεζόν (16) και τις περισσότερες διαδοχικές παρουσίες σε Grand Prix παίρνοντας βαθμούς (33), δικαίως θεωρείται ο κορυφαίος πιλότος της γενιάς του και ένας από τους κορυφαίους της ιστορίας της Φόρμουλα 1.

Ο Χάμιλτον και η Μερσεντές – που κατέκτησε το πρωτάθλημα των κατασκευαστών για ακόμα μια φορά- έχουν πλέον ξεκινήσει την προετοιμασία τους, με στόχο να συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες της FIA που θα ισχύουν με τον ερχομό του 2019 και να παραταχθούν πανέτοιμοι στο πρώτο Grand Prix της νέας σεζόν, τον Μάρτιο στην Αυστραλία.