Οδηγούμε το Volvo XC90 D5 AWD…

Αγγίζοντας την τελειότητα!

Η τελειότητα τις περισσότερες φορές δεν αγγίζεται και όταν πρόκειται να την πλησιάσει κανείς τότε απαιτούνται αρκετές προσπάθειες. Η Volvo έκανε την πρώτη και μοναδική προσπάθεια της στην κατηγορία των πολυτελών SUV το 2002 με την πρώτη γενιά XC90, η οποία κατάφερε και πραγματοποίησε 636.000 πωλήσεις. Από τότε και μέχρι σήμερα πέρασαν 14 χρόνια χωρίς η σουηδική εταιρεία να κάνει την επόμενη κίνηση, ώστε να μπορέσει να αποσπάσει το δικό της κομμάτι από την γερμανοκρατούμενη κατηγορία (βλ. Mercedes GLE, BMW X5, Audi Q7, VW Touareg και Porsche Cayenne).

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_19

Σήμερα όμως κάνει τη μεγάλη κίνηση και λανσάρει το νέο XC90 για να μπορέσει να αποσπάσει το δικό της κομμάτι στην κατηγορία, αλλά και για να κυριαρχήσει σε αυτήν, καθώς κατάφερε και εφοδίασε τη νέα γενιά του μοντέλου της με όλα τα απαραίτητα καλούδια, που όχι μόνο βρίσκονται σε θέση να την κάνουν να πρωταγωνιστήσει, αλλά και να αγγίζει το απόλυτο, την τελειότητα.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_26

Βραβευμένο ντιζάιν!

Η εμφάνιση του νέου XC90 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς από την πρώτη εμφάνιση του μοντέλου κατάφερε και σάρωσε ουκ ολίγα βραβεία, αρχίζοντας από το καταξιωμένο Red Dot, όπου το νέο XC90 κέρδισε το τίτλο “Best of the Best” ανάμεσα σε 5.000 προϊόντα από 31 κατηγορίες και συνεχίζοντας στον τίτλο “Interior Design of the Year” για όχημα παραγωγής που κατέκτησε στην έκθεση Automotive Interiors Expo 2015. Μάλιστα, εξαιτίας του νέου αυτού μοντέλου ήρθε και μια ακόμη βράβευση για τον Αντιπρόεδρο Εσωτερικού Σχεδιασμού της μάρκας, τον κ. Ρόμπιν Πέιτζ ως “Interior Designer of the Year”.

Έτσι λοιπόν το νέο XC90 δεν περιμένει την κρίση του απλού παρατηρητή για να αποδείξει το κατά πόσο εντυπωσιακά όμορφο είναι.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_09

Βλέπετε οι άνθρωποι του εργοστασίου έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στην εμφάνιση και από ότι αποδείχθηκε δικαιώθηκαν. Έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα τόσο στις σχεδιαστικές γραμμές του μοντέλου όσο και στη σύνδεση αυτού με την σκανδιναβική μυθολογία καθώς εφάρμοσαν σχήματα και γραμμές εμπνευσμένα από αυτήν.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_60

Βασικότερο αυτών, είναι τα εμπρός LED φωτιστικά σώματα σε σχήμα πλαγιαστού «Τ» που είναι εμπνευσμένα από το πολεμικό σφυρί του Θωρ (ο θεός του κεραυνού στη σκανδιναβική μυθολογία), που τότε είχε την ιδιότητα να επιστρέφει στο χέρι του θεού αφότου έβρισκε στόχο, ενώ τώρα υποδηλώνει τη δυναμική του αυτοκινήτου. Δυναμική η οποία συμπληρώνεται από ένα ογκώδες αλλά και συγχρόνως κομψό παρουσιαστικό με απλές λιτές γραμμές, που θυμίζει κάποιο υπερόχημα από τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας που θα ακολουθήσουν στο μέλλον. Βέβαια, ας μην ξεχνάμε ότι με το νέο XC90 η Volvo δείχνει και την εικόνα που θα ακολουθήσει στο εγγύς μέλλον για αυτήν καθώς η σχεδιαστική ταυτότητα του νέου XC90 αποτελεί και τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_07

Στη μελωδία της πολυτέλειας!

Το να είναι πολυτελές το εσωτερικό ενός SUV αυτής της κατηγορίας το θεωρείς δεδομένο. Εκείνο όμως που δεν θεωρείς δεδομένο και ταυτόχρονα διερευνάς είναι η εξέλιξη που έχει δεχθεί ο εσωτερικός κόσμος τόσο σε αίσθηση πολυτέλειας όσο και –κυρίως στις μέρες μας- σε τεχνολογικές εφαρμογές.

Αρχίζοντας από την πολυτέλεια, η Volvo κατάφερε στη νέα γενιά XC90 να ανέβει ένα σκαλί παραπάνω, αφού στον εσωτερικό κόσμο του μοντέλου χρησιμοποίησε ότι καλύτερο υλικό υπάρχει!

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_70

Εξαιρετικά δέρματα ντύνουν τα όμορφα σμιλεμένα καθίσματα, τις επενδύσεις των θυρών και της κονσόλας, υλικά υψηλής ποιότητας κυριαρχούν σε ταμπλό και άλλες επιφάνειες, ενώ ακόμα και οι μοκέτες είναι κατασκευασμένες από εξαιρετικά και ποιοτικά υφάσματα. Κι όμως η πολυτέλεια μπορεί να έχει πλέον ξεπεράσει τα στάνταρ της πολυτελούς κατηγορίας, ωστόσο δεν είναι αυτό που προκαλεί την μεγάλη εντύπωση.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_69

Την μεγάλη εντύπωση σου προκαλεί ο μίνιμαλ σχεδιασμός του εσωτερικού, όπου πλέον έχουν καταργηθεί οι περισσότεροι διακόπτες και τη θέση τους έχει πάρει μια τεράστια οθόνη αφής (9 ιντσών) σε στυλ ταμπλέτας που περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες του οχήματος, από τον κλιματισμό, μέχρι την παραμετροποίηση του κινητήρα και από τις ρυθμίσεις του τιμονιού, της ανάρτησης, του κιβωτίου μέχρι και το εξαιρετικό ηχοσύστημα με τις εναλλακτικές μορφές ακουστικής.

Εδώ επιτρέψτε μας να σταθούμε λίγο, καθώς το συγκεκριμένο ηχοσύστημα είναι ότι καλύτερο έχει εφαρμοστεί σε εργοστασιακό αυτοκίνητο μέχρι σήμερα! Αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Volvo με την Bowers & Wilkins (Β&W), έχει έναν δωδεκάναλο ενισχυτή HARMAN κλάσης «D» 1.400 watts (!), ο οποίος τροφοδοτεί 19 μεγάφωνα, εφτά τουίτερ, εφτά μιντρέιντζ και τέσσερα γούφερ εκ των οποίων μερικά μεταφέρουν τον ήχο και στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Παράλληλα το συγκεκριμένο ηχοσύστημα έχει ψηφιακή προσομοίωση χώρου με ρύθμιση ακουστικής αντίστοιχη με ενός Μεγάρου Μουσικής!

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_73

Κόντρα στην ιστορία!

Ανέκαθεν, το θέμα των κινητήρων των μεγάλων πολυτελών SUV ήταν μια πονεμένη ιστορία, καθώς ακόμα και τις «καλές εποχές» όλοι οι κινητήρες -μηδενός εξαιρουμένου- που κινούσαν τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας είχαν τόσο υψηλές απαιτήσεις σε καύσιμο όσο και σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον, με ότι αυτό συνεπάγεται. Κόντρα σε αυτή την ιστορία έρχεται η Volvo που πλέον κάνει την μεγάλη στροφή και εφοδιάζει τη ναυαρχίδα της μόνο με δίλιτρα κινητήρια σύνολα!

Ίσως τώρα κάποιοι από εσάς -όπως έγινε και με εμάς μέχρι να οδηγήσουμε το μοντέλο- να είναι δύσκολο να πιστέψουν το πώς ένας δίλιτρος κινητήρας βρίσκεται σε θέση να μετακινήσει με άνεση το πληθωρικό, τόσο σε μέγεθος, όσο και σε βάρος αμάξωμα. Βέβαια, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως τα χρόνια πέρασαν και στην πάροδο τους τα βήματα που έκαναν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην εξέλιξη των κινητήρων είναι τεράστια. Ειδικότερα στην περίπτωση της Volvo, δεν είναι απλά βήματα αλλά άλματα και η νέα σειρά κινητήρων Drive-E που εφοδιάζεται η γκάμα του νέου XC90 είναι η καλύτερη απόδειξη.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_75

Αρχικά, όλα τα σύνολα είτε πετρελαιοκίνητα είτε βενζινοκίνητα είναι τετρακύλινδρα με χωρητικότητα 1.969 κ.εκ και απλώς αλλάζουν οι αποδόσεις ανάλογα με την έκδοση. Αρχίζοντας από τους πετρελαιοκινητήρες, στη βάση συναντούμε την έκδοση D4 (διαθέσιμη μόνο κατόπιν παραγγελίας) με απόδοση 190 ίππους και ροπή 400 Nm και στην κορυφή την έκδοση D5 με απόδοση 225 ίππους και ροπή 470 Nm! Συνεχίζοντας στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, στην αρχή υπάρχει η έκδοση T5 με απόδοση 254 ίππους και ροπή 350 Nm, η Τ6 με απόδοση 320 ίππους και ροπή 400 Νm, ενώ στην κορυφή της γκάμας υπάρχει η υβριδική έκδοση Τ8 με συνολική ισχύ 407 ίππους και 640 Nm ροπής! Επιπλέον, θα πρέπει να επισημάνουμε πως όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και είναι τετρακίνητες, εκτός από την έκδοση D4.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_67

Ο Νταρθ Βέιντερ και ο πόλεμος των άστρων!

Λίγο ο όγκος του αμαξώματος, λίγο η εντυπωσιακή εμφάνιση από το μέλλον, λίγο τα βλέμματα και οι υποδείξεις των περαστικών στο διάβα του, λίγο το άνετο εσωτερικό με την άφθονη πολυτέλεια και τεχνολογία, και κυρίως η αρχοντική θέση οδήγησης με την άψογη αλλά και αφ’ υψηλού ορατότητα σε κάνουν να νιώθεις σαν τον Ντάρθ Βέιντερ στον πόλεμο των άστρων!

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_57

Βλέπετε σε όλους, άλλους περισσότερο και άλλους λιγότερο, αρέσει να εντυπωσιάζουν κατά την μετακίνηση τους με το όχημά τους και με το νέο XC90 σίγουρα κανένας δεν θα περάσει απαρατήρητος. Πέρα όμως από την εικόνα, το νέο XC90 διαφέρει και σε ουσία, καθώς δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ένα από τα προγράμματα λειτουργίας του αυτοκινήτου (Eco, Comfort, Individual και Off Road) και να το χρησιμοποιήσει όπως αυτός χρειάζεται ή επιθυμεί.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_36

Σε κάθε περίπτωση όμως, το νέο XC90 παρουσιάζει ένα υποδειγματικό οδηγικό προφίλ, χάρη στην άνεση της ανάρτησης και στην πολύ καλή συνεργασία μεταξύ κιβωτίου και κινητήρα, που στην περίπτωση μας είναι ο «καλός» πετρελαιοκινητήρας (έκδοση D5) με τους 225 ίππους και τα 470 Νm ροπής. Μένοντας στο τελευταίο, διαπιστώνουμε ότι μας έχει φύγει οποιαδήποτε αμφιβολία είχαμε μέχρι πρότινος για το αν θα μπορεί ένας δίλιτρος κινητήρας να μετακινήσει με άνεση το αμάξωμα των δύο τόνων. Μπορεί όχι μόνο να το μετακινήσει με περισσή άνεση, αλλά χάρη στην ροπή του και στις σχέσεις του 8τάχυτου κιβωτίου, μπορεί να ικανοποιήσει ακόμα και τους πιο ανήσυχους οδηγούς, που αρκεί να γυρίσουν το κιβώτιο στην χειροκίνητη επιλογή και να επιλέγουν αυτοί τις αλλαγές ταχυτήτων.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_51

Για τους πιο «ήρεμους» οδηγούς τώρα, που -με σφιγμένη την καρδιά- θα δανείσουν και στη συμβία τους το αυτοκίνητο για να πάει στα γνωστά καταστήματα καλλυντικών αλλά και στα καφέ των «ακριβών» περιοχών, το νέο XC90 βρίσκεται σε θέση να τους προσφέρει την περισσότερη αίγλη που αναζητούν. Αρκεί να επιλέξουν ένα από τα πιο πολιτισμένα προφίλ λειτουργίας από το μενού και το νέο XC90 μεταμορφώνεται σε business class μεταφορά, καθώς η ησυχία και η άνεση είναι υποδειγματική, ενώ ταυτόχρονα η κατανάλωση καυσίμου δείχνει νούμερα που βλέπουμε συνήθως σε μικρομεσαία ντίζελ αυτοκίνητα. Για την ιστορία, καθόλη τη διάρκεια της οδήγησης της D5 έκδοσης του πληθωρικού SUV, η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 7,0 λίτρα./100χλμ.!

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_55

Στην κλειστή και δύσκολα εισερχόμενη «κοινωνία»!

Τόσο κλειστή που δύσκολα εισέρχεται κανείς σε αυτήν, πόσο μάλλον όταν απέναντι του έχει να αντιμετωπίσει όλη τη γερμανική αυτοκρατορία, που απαρτίζεται τόσο από τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα όπως είναι η BMW X5 και η Porsche Cayenne, όσο και από τα νεοεισερχόμενα στη χώρα μας Audi Q7 και Mercedes GLE, που αποτελεί τον αντικαταστάτη της ML.

Βέβαια δεν είναι η πρώτη προσπάθεια της σουηδικής φίρμας για να αποσπάσει το δικό της κομμάτι από αυτή την κλειστή κοινωνία, αλλά τώρα πλέον έχει όλα τα απαραίτητα εφόδια ώστε να μπορέσει να επιτύχει τον σκοπό της. Στο δύσκολο αυτό σκοπό εμφανίζεται με ένα πολυτελές προσωπείο, που όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό, αλλά βρίσκεται σε θέση να του δείξει και το δρόμο, ενώ σε επίπεδο τεχνολογιών ρίχνει τα διαπιστευτήρια του για το πώς θα είναι τα πολυτελή τετρακίνητα SUV τα προσεχή χρόνια.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_15

Πέρα όμως από την πολυτέλεια και την τεχνολογία που φέρει επάνω του το νέο XC90, φέρει και νέους 2λιτρους κινητήρες που αποτελούν και το δυνατό χαρτί του απέναντι στον ανταγωνισμό, ενώ αν συνυπολογίσουμε και την σχετικά χαμηλή τιμή εκκίνησης (64.150 ευρώ) της βασικής έκδοσης, τότε μάλλον ήρθε η ώρα όχι μόνο να εισέλθει στην υψηλή κοινωνία των πολυτελών SUV, αλλά και να κατακτήσει ένα μεγάλο κομμάτι από αυτήν. Άλλωστε το αξίζει απόλυτα…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ & ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_32

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                         2.0D

Καύσιμο                                                             Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                             1.969

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                     225/4250

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                   470/1750-2500

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                           Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                  Πολλαπλών συνδέσμων, εγκάρσια φύλλα σούστας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                     Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                                                       Αυτόματο 8 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                       4950x1923x1776

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                     2984

Βάρος(κιλά)                                                             2082

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                      692

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                             7,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                       220

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                         5,7

Εκπομπή CO2                                                         149

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                    64.150

Περισσότερες φωτογραφίες:

Πηγή: automoto.com.gr