Η Opel δημοσιεύει ρεαλιστικές τιμές κατανάλωσης βάση του κύκλου WLTP

Η Opel έκανε το πρώτο βήμα στη πρωτοβουλία της για περισσότερη διαφάνεια που ανακοίνωσε τον περασμένο Δεκέμβριο. Σε ένα ειδικά σχεδιασμένο χώρο στον ιστότοπο της Opel και πριν ισχύσει το νέο μελλοντικό νομικό καθεστώς για την παρουσίαση της κατανάλωσης, η Opel δημοσιεύει εθελοντικά τιμές οι οποίες μετρήθηκαν στον πιο ρεαλιστικό κύκλο δοκιμών WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) σε αντιπαραβολή με τα τρέχοντα, επίσημα αποτελέσματα κατανάλωσης του κύκλου NEDC (New European Driving Cycle).

opel-astra-297408-2868551298748775886

Ενώ ο ισχύων κύκλος NEDC ορίζει τις τιμές σε κατηγορίες «πόλης, εκτός πόλης και μικτού κύκλου», βάσει ενός θεωρητικού προφίλ οδήγησης, το WLTP χρησιμοποιεί «αληθινά» οδηγικά προφίλ από μία παγκόσμια στατιστική έρευνα. Ο κύκλος οδήγησης WLTP υποδιαιρείται σε τέσσερες ενότητες με διαφορετικές μέσες ταχύτητες: χαμηλή, μεσαία, υψηλή και πολύ υψηλή. Κάθε ενότητα περιέχει μία ποικιλία οδηγικών φάσεων, φάσεις σταματήματος, επιτάχυνσης και φρεναρίσματος που αντιπροσωπεύουν καθημερινά προφίλ οδήγησης.

Opel-WLTP

Συγκριτικά με το NEDC, η δοκιμή WLTP αποτυπώνει με μεγαλύτερη συνέπεια την κατανάλωση σε αληθινές συνθήκες κυκλοφορίας. Ο κύκλος βασίζεται σε αυστηρές διαδικασίες δοκιμών που λαμβάνουν υπόψη πιο ρεαλιστικά προφίλ οδήγησης και θερμοκρασιών περιβάλλοντος. Καθώς διεξάγονται σε εργαστηριακές συνθήκες για να προσδιορίζεται ένα παγκόσμια εναρμονισμένο πρότυπο, οι παράμετροι δοκιμών περιλαμβάνουν μεγαλύτερες αποστάσεις, υψηλότερες μέσες και μέγιστες ταχύτητες, μικρότερα διαστήματα ακινητοποίησης και περισσότερο φρενάρισμα και επιτάχυνση. Για παράδειγμα, η απόσταση που καλύπτεται στον κύκλο WLTP είναι 23 χλμ. (11 χλμ. στο NEDC), τα διαστήματα ακινητοποίησης έχουν ποσοστό μόλις 13% (25%) και η τελική ταχύτητα είναι 130 χλμ./ώρα (120 χλμ./ώρα).

Η κατανάλωση μικτού κύκλου στον κύκλο NEDC του πεντάθυρου Astra hatchback, για παράδειγμα, με κινητήρα 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo (150 ίππων), εξάρι μηχανικό κιβώτιο και σύστημα start/stop, είναι 5,1-4,9 λίτρα/ 100 χλμ. και εκπομπές CO2 117-114 γρ./χλμ. Το φάσμα τιμών κατανάλωσης που βασίζεται στον κύκλο WLTP του ιδίου μοντέλου, μετρημένο σύμφωνα με τα παραπάνω, είναι 8,5-5,0 λίτρα/100 χλμ.

Με τον 1.6 CDTI diesel (110 ίππων) , εξάρι μηχανικό κιβώτιο και σύστημα start/stop, η κατανάλωση του Astra hatchback είναι 3,4-3,3 λίτρα/100 χλμ. (91-88 γρ./χλμ. CO2) στο μικτό κύκλο NEDC. Το φάσμα τιμών κατανάλωσης που βασίζεται στον κύκλο WLTP του ιδίου μοντέλου, μετρημένο σύμφωνα με τα παραπάνω είναι 5,7-4,2 λίτρα/100 χλμ.

Πηγή: automoto.com.gr